Saturday, June 23, 2012

hidupku lebih bermakna bersama motorsikal aku.


posture still salah lagi.. kantoi2...


buat persediaan sebelum bertolak konvoi.. 



jom kita jalan-jalan...

Monday, June 18, 2012

Zainur asyraf bersama motor barunya...

Ini la aku setelah memiliki sebuah moto idaman...
haha... agak lalai bila selalu sangat ngan moto....

besa la kan.. orang muda...
jiwa pun still nak enjoy....

motor idaman aku,

FZ150i

akhirnya aku miliki...
seronok bila bawa laju2...
even kalau park mana2 tempat,
kompom moto aku jadi perhatian...

hahaha.. (berlagak sungguh aku ni..)
tak baik berlagak...

ini je la moto yang termampu buat masa sekarang ni..
maklum la.. aku bukan ada keja pun...


ehe.... kontro macho sikit...


rest for a while after a long journey..



motor pun pandai posing yea..


TEruja Sungguh AKu..




QSW6037


Depan rumah before bertolak.


nanti kalau dah keje tetap, insyallah aku akan beli motor
yang lebih besar lagi...

besa la kan.. setiap laki ada minat masing2...

Tuesday, May 29, 2012

Sayang Sayang By Zainur Asyraf

video


sorry yea... lagu x clear... video pn x brapa...
hahaha..
guna hp je ambik video...
nak test2 je sbnrnya..
practice make perfect kata orang..

aku still banyak kelemahan lagi..
so, 
insyallah aku akn cuba memperbaikinya nanti.

Saturday, May 26, 2012

Mimpi yang menakutkan...


huhuh..
so creepy nightmare...


tiba2 aku muncul disebuah tempat yang aku langsung x tahu..


aku berjalan dalam kabus pagi yg masih gelap,
aku mencari mana hala tuju aku..
aku jalan n jalan..
pas tu,
aku trjumpa yg mayat,
agak mengejutkn..
mayat tanpa kepala, kaki sblah tiada,
badan hampir trputus dua,
aku beranikn diri,
aku dekati mayat itu, dan mengangkatnya utk mengenal pasti,
tiba-tiba, aku tergamam melihat rupa mayat itu..


aku terus terbangun....
alhamdulillah ku ucapkan pada diri...


kerana dalam mimpi sebentar tadi,
mayat yang ku jumpa adalah mayat aku sendiri..
jam tangan, saiz badan... 
i thought i was already dead...
aku tengok jam baru menunjukkn pukul 1.45am..


kemudian aku sambung tido balik.
tiba-tiba aku bermimpi lagi...


aku tiba disebuah tempat kesorangan,
di situ aku lihat, ada la macam tempat pembinaan..
aku tengok sana sini..
heran sebab langsung tiada orang..


then, aku terkejut melihat, ada sesuatu yang menuju kearahku dari jauh,
aku pun heran.. kelihatan seperti manusia cuma caranya berjalan agak pelik..
bila aku perhatikan betul2,
rupa-rupanya mereka adalah hantu,
aku lihat ada yang berjalan tapi kepalanya pecah,
ada yg terbang tanpa badan.
ada yang tembus anak panas pada kepalanya,
ada yang patah kaki,
rupa2 mereka yang amat menakutkan..


aku lihat ada serigala warna hitam sedang berlari ke arahku,


aku cuba melarikan diri,
aku sembunyikan diri di dalam suatu tempat, seperti library,
aku berjalan2 dicelah-celah rak buku,
tanpa ku sedar ada serigala dah berada didepanku,
aku telah diterkam oleh serigala itu, aku cuba melawan,
aku pukul serigala itu menggunakan kayu yg ku capai di sekitar aku,


aku berjaya meloloskan diri dari serigala itu,
tapi kemudian,
aku berhadapan pula dengan hantu-hantu yang masih menuju ke arah aku,
aku cuba melawan, tapi tiada guna,
aku pukul pun, bukan dapat apa2kan hantu itu..
slpas itu,
aku tiba-tiba kaku dan terjatuh,
aku telah dikelilingi mereka,
aku lihat mereka menggigit2 badanku,
memang terasa tajamnya..
bila lama2 aku rasa leher aku macam geli semacam jak,
walaupun ada rasa sakit2,


then aku terus terbangun..
melihat si kucing nak aku dua ekor berbaring atas badan aku,
apa lagi, aku terus alihkan mereka berdua,
haha.. badan ku berpeluh2...


huhu.. 

Thursday, May 24, 2012

Alhamdulillah Lyrics




Dian Sastro:
Disaat waktu berhenti... kosong
Dimensi membutakan mata, memekakkan telinga
Lalu diri menjadi hampa
Saat paradigma dunia tidak lagi digunakan untuk menerka*
Sadarku akan hadirmu, mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Malique:
Merenungi luar jendela, mengagumi kebesaran yang Maha Esa
Ku menilai kehidupan dari sudut berbeza
Tak memadai hanya kecapi rasa selesa
Maukan harta yang mampu beli 1 semesta
Berpesta ke pagi botol bergelimpangan
Kekasih muda bukan setakat berpegang tangan
Harta dan jamuan nafsu tidak berkekalan
Bila menjelang tua bukan itu jadi bekalan
Dan jangan puisi ini disalah tafsir pula
Bukan berkhutbah cuma betuli diri jua
Ingin hidup sempurna aset nilai berjuta,
Saling tukar wanita, senyum dan mati tua
Bakat dikurnia jangan disalah guna
Jangan kufur nikmat yang diberi percuma
Guna kelebihan untuk hikmah bersama
Jagalah nama hidup penuh pementasan dan drama
Ada berisi ada yang kurus, ada melencong ada yang lurus bukan semuanya tulus
Ada sempuna ada kurang upaya ada yang jadi buta hanya bila sudah kaya
Sebesar rumah bermula dengan sekecil bata, boleh hilang dalam sekelip mata
Ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semua yang kaya atau besar
Tetap Allahuakbar!
Joe Flizzow:
Jadikanlah ku tentera Fisabilillah yang tertera di kalimah harap memanduilah
Entah apabila persimpangan tiba, hidup penuh dengan rintangan harus kuhadapinya
Harapku tidak lupa diri bila gembira, dan cuma mula mencari kau disaat hiba
Ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
Tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
Teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
Oh, Sentiasa legar diminda, dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya
Ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posisi juga posesi
Sementara ini cuma hanya puisi, nukilan tulisan dan bisikan isi hati
Mencari ketenangan, menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
Alhamdulillah atas kurniaan rezeki, moga tidak leka dalam perjalanan ini
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Ahli Fiqir:
Aku yang memandang di dalam lubuk hati, mencari-cari zat rahsia yang katanya tersembunyi
Aku yang melihat alam meliputi wujud menyertai lalu ku pindahkan alam ke dalam mata hati
Aku hakiki, aku mengerti segala yang terjadi di langit dan di bumi
Gunanya tiada fantasi, pelik dan benar, qada' dan qadar kau berilah ku kekuatan
Agar dapat ku hindarkan segala kesesatan
Usah kau biar nafsuku terliur dari pandangan majazi ini,
Aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui
Moga cahaya lelapku tak membutakan mataku, semoga segala puji tak ku meninggi diri
Moga segala janji dapat juga ku penuhi, moga dapatku hadapi tikaman dari belakang
Lidah setajam pisau, ku tidak akan risau dengan cabaran, dugaan sepanjang perjalanan
Ku pasrah ku akur 7, 8, 6 Alhamdulillah Syukur...
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Laihi ya ruhi yadada ya laihi
Yalaihi ya yaruhi ya yadada yalaihi...
Dian Sastro:
Sujudku pun takkan memuaskan inginku
'Tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
Adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
Untuk nama, harta dan keluarga yang mencinta
Dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
Alhamdulillah pilihan dan kesempatan
Yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
Semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...

Monday, May 21, 2012

Zainur Asyraf in Purple mode


All My Latest picture.....

aku buat muka geram.......




                                             
                                       aku betul-betul tension kalau bab texting ni..                                              







buat muka pelik...



buat muka serius aku...



senyum lah kat camera... show me the smile.. ehe..



susah kalau camera ada 2, nak fokus dengan yang mana satu...



muka bajet kiutt



aku sebenarnya tengah tahan nak gelak tu...




i'm calling someone,.. can we take a break first...!!







pose lagi...


sorry yea buat sapa2 yang x suka view tengok muka aku,
aku nasihatkan jangan tengok..
ehe.. jangan marah yea...
gambar-gambar aku x menyusahkan hidup orang..
x kacau hidup orang..

Loving and Caring.



love is my last strength...


i miss all the moment with someone that i loved...
it was very sweet moment, 
with a full moonlight..


that night.....
when i walked beside her..
i have a romantic conversation.
with her,


i saw she smiling at me,
and she keep staring into my eyes..
i felt like that day was the most happiest day in my life.


when i hold her hand,
my heart beat become faster and faster..


when i saw another boys walking infront of us,
my hand will be automaticly hold tight her hand..


she just smile at me...


when she saw another girls was walking in a group,
with a sexy dress, she close my eyes from looking at them..
and she pulled me away from them...


we have a dinner together..


time was running so fast..
the night was getting late..


then when i sent her back home,


i felt very weird, she keep to be more closer and closer to me..
she hold my arm all the time..


when we had arrived at her home,
i'm walking with her to the door,
i said "thanks for everything... i felt so happy with u.. and i want u to know that
i love u so much.."


then, she being so quiet..
i thought that i have made a mistake..


then i said,
"it's ok.. i won mind.. take care.. love u so much.. it's time for me to go home."


when i trying to turn and walk away,
suddenly she pulled my hand,
then, she hug me,
i saw her eyes sparkling..


slowly, she kiss me...
she close her eyes...
then, she whisper near to my ear,
"yes darling.. i love u 2, and i love u more.. i want to be always with u..
today, i feel so happy.. i just hope, we will be together and ever.. "


then i know,
her love hard to be describe in a word, that's why she prefer to keep in silent,
the way she hug and kiss me, i realized that she really love me..


goodnight my sweetheart.....
that's why i love her so much..



Thursday, May 17, 2012

Andai lelaki tahu..

♥ ANDAI LELAKI TAHU ♥


Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

♥ SEMOGA BERMANFAAT ♥

Hak cipta adalah milik Allah SWT semata. Hak kita sebagai manusia adalah berlumba-lumba menyebarluaskan kata-kata kebaikan kepada seluruh umat manusia.

Sungguh bahagia insan yang telah menemukan cinta sejatinya.. ibarat tasbih & benang pengikatnya. terajut menjadi satu untaian yang selalu disentuh satu demi satu oleh insan mulia yang bibirnya basah akan cinta kepada tuhanNya

Monday, May 14, 2012

kerana aku lelaki

orang cakap aku ni suka tukar-tukar awek,
ada jugak aku cakap aku ni kaki cluBBing...
aku ni kaki  botol la....zainur asyraf playboy la...


aku walaupun tak buat suma tu,
tapi aku tak jugak suka kalau dituduh macam-macam..
aku ada maruah diri jugak..
tolong hormat la kat aku,
bila aku ada pasangan, macam-macam cara orang buat
agar hubungan aku putus,
bila dah putus, ramai pihak akan gembira,
macam-macam fitnah yang ditabur atas nama aku,


aku tak tahu sama ada korang yang buat cerita tu,
kompom bagus ke..?? kompom masuk syurga ka..??


sekali korang buat cerita macam-macam kat aku,
pintu syurga pun korang xkan dapat tengok...


tak baik mengata orang ja keja...
macam la bagus sangat...


jika kita menutup keaiban orang,
insyallah,
Allah akan tutup keaiban kita di akhirat kelak....


jahat mana pun aku, buruk mana pun aku,
aku dah berjanji pada diri,
aku akan merubah diri ke arah lebih baik...
tak peduli la apa yang orang akan cakap..
yang penting aku tahu,
Allah sentiasa ada disisiku....


aku takkan doakan benda yang tak baik berlaku pada korang,
cuma aku doakan agar diampunkan dosa korang yang dah buat salah kat aku,


kerana aku lelaki, macam-macam dugaan yang aku lalui,
tapi aku masih kuat berdiri,


alhamdulillah, kini aku dapat mengatasi masalah-masalah yang aku miliki,
even,
secara diam-diam aku ada menjaga hati seorang gadis,
cuma identitinya akan dirahsiakan....


aku tak nak la orang tahu, biar jadi rahsia...
tapi kata orang,
macam mana sembunyi pun, lama-lama nanti terbongkar jugak...


memang pun dah banyak orang tahu siapa gadis itu..
si gadis masih belajar kt SMK Oya...
dah banyak orang cakap pasal aku dan dia,
hurmmm..


yang penting aku x ngaco hidup orang...
aku diam tak bermakna aku takut,
aku x nak terjadinya pergaduhan...

Cinta ya Cinta,



Sepertinya ku tahu,

Apa yang telah menggangguku,
Meski indah mimpi namun tetap saja,
Tak menentu perasaanku,

Saat kau datangi aku,
Hati jadi berbunga-bunga,
Kau lah kawan dalam susah-senang,
Istimewalah engkau di hidupku,

Pastilah, kita boleh, mudah mewujudkannya,
Setelah berkawan lama,
Tak ada salah kita mencoba,
Kerana perjalanan yang telah kita harungi,
Membentuk perasaan ini,

Pun demikian aku,
Merasakan dirimu,
Kaulah kawan saat pedih perih,
Hidup melimuri diriku,

Maka izinkan lah aku,
Menjadi lelakimu,
Kita satu dalam rengkuhan keajaiban,
Cinta ya Cinta,

Friday, May 4, 2012

Love Story


bila cinta endapkan semua harapan
jalan terjal dan mematikan pasti ku tempuh juga
bila cinta seribu tahun akan ku tunggu
walau tubuh tertimbun bukit tanganku menggapaimu

love story let’s make a history
sejarah kisah cinta kita menguasai bumi
mengalahkan semua yang paling terindah

love story let’s make a history
biarpun seribu bencana meremukkan tubuh kita
namun cinta kita tetap akan utuh

love story

bila cinta seribu tahun akan ku tunggu
walau tubuh tertimbun bukit tanganku menggapaimu

meremukkan tubuh kita namun cinta kita tetap akan utuh
love story, love story, love story


Thursday, May 3, 2012

Adakah ini Yang dinamakan Cinta....???

ini la kisah hidup seorang jejaka bernama Zainur Asyraf.

aku sememangnya manusia biasa,
cuma aku mempunyai banyak kelemahan.
kini disebabkan aku,
dua orang gadis dah mulai menyukai aku,

gadis yang bernama A, merupakan
awek aku dulu cuma
kami kini sudah clash..
hubungan pun dah berakhir..
tinggi si A,  hampir sama tinggi aku, cuma dia rendah sikit.
kulit nya putih, rambutnya coklat.
jarak umo aku ngan si A, ada 3 tahun beza,
si A lebih berumur lagi berbanding aku,
so, no wonder dia cepat matang dari aku.

suma itu gara-gara salah aku..
si A mengatakan bahawa dia mulai membenci aku
kerana sikap aku yang melampau.
memang wajar jika Si A brkata sedemikian..
aku terlampau kejam untuk Si A...
lalu aku membuat keputusan utk menjauhkan diri dari 
si A.
hatiku masih cinta, tapi apa boleh buat,
aku memang salah, dan kesalahan aku tak dapat diterima.

tidak lama, beberapa hari kemudian, aku
mulai merindui si dia..
memang ku akui, aku dah bergaul ngan ramai perempuan,
tapi tidak sama seperti bila aku ngan si A..

aku cuba menerima hakikat bahawa,
cintaku sudah pergi meninggalkan aku,

aku berchatting la dalam facebook macam biasa..
so, dari situ aku berkenalan la dengan si B.
B ni merupakan pelajar sekolah SMK Oya.
masih berumur 17 tahun..
so kira sendiri la berapa beza umur kami berdua.
tinggi badan si B jauh lebih tinggi dari aku,
berkulit putih. rambutnya hitam.
macam model mula aku tengok..

aku berkenalan dengan dia tidak lama..
tak sampai pun seminggu..

sumanya bermula bila si B ingin mengenaliku scara lebih dalam,
si B memberi no hp kepada ku agar ku bisa
berhubung dengan dia lebih dekat lagi berbanding dalam facebook.
aku pun mulai texting ngn si B.
tu pun sebab aku kesunyian setelah ditinggalkan oleh si A.

sebenarnya tiap-tiap malam aku tunggu message dari si A,
tapi langsung tiada..
so aku mulai berkawan dengan si B macam besa..
then pada suatu ketika,
si B mengatakan bahawa dia ingin berjumpa dengan ku,
aku tidak menolak, aku akan keluar utk menemani nya 
bila dia datang Mukah. lagipun dia kan gurl, bukan pandai jaga diri,
dan dia juga ada urusan nak dibuat bila dah berada di Mukah..

pada hari tersebut,
kami berdua dok makan-makan kat medan,
then aku bawa dia jalan-jalan naik moto,
aku juga dah berjanji utk menghantarnya pulang Oya,
disebabkan kebanyakkan Van dh bercuti pada hari itu..

bila aku hantar dia pulang, aku dijemput
makan dirumah dia.
mula-mula memang malu la, baru kenal
terus nak masuk rumah,
ntah macam mana dia boleh suka kt aku..

selepas hari itu,
Si B mulai bersikap pelik dgnku,
si B ckp dia rindukan aku,
dia sygkan aku,
tapi 
aku buat derk jer...
mana la tau dia skadar bergurau jer....

bila malam tadi. (03/05/2012)
si B meluahkan perasaan nya padaku,
aku terkejut la jgk sbb
selama ni dia pernah ungkapkan bahawa
dia sudah menyayangi seorang lelaki,
so aku x da la expect apa2...
duhal aku la lelaki yang nya maksudkan..
clue yg dia bagi x jelas..

aku pun berfikir panjang dibuatnya..
adakah aku perlu mengajak nya jadi pacarku,
ermmmm..

ku tanya berkali-kali, adakah dia pasti,
dia juga menyatakan bahawa dia 
memang benar ingin bersama ku,

aku kemudian, 
menjadikan dia kekasih hatiku...

dalam masa yang sama,
tiba-tiba aku terima message dari si A.
yang menyatakan bahawa dia amat merindui aku..
dan bila ku tanya dia, still love me..
dia pula menjawab, dia still loving me..
dan dia ingin aku kembali,
asalkan aku berubah ke arah lebih baik.

aku terdiam tiba-tiba..
i'm so stupid...
aku dah buat silap dalam hidupku..
aku berterus terang dengan si A bahawa
aku sudah berpunya, sememangnya aku tahu
dia mulai cemburu..

aku pun x tahu nak buat apa..
si A pun dah berserah.. rela nak mengundurkan diri..
aku cintakan si A, dan aku sayangkan si B...

aku nak pilih dua-dua, bukan dapat pun.
aku x nak la salah sorg dari mereka terluka..
aku akan cari jalan yang terbaik utk
menyelesaikan masalah ini.. 

aku tengah buntu ni..
ini la akibat bila aku terlampau peramah,
hati orang bukan boleh kawal..
orang dengar suara dan lihat wajah dah boleh jatuh cinta kat aku..

ada persamaan antara mereka berdua,
mereka mencintai aku, cinta pandang pertama..