Thursday, May 3, 2012

Adakah ini Yang dinamakan Cinta....???

ini la kisah hidup seorang jejaka bernama Zainur Asyraf.

aku sememangnya manusia biasa,
cuma aku mempunyai banyak kelemahan.
kini disebabkan aku,
dua orang gadis dah mulai menyukai aku,

gadis yang bernama A, merupakan
awek aku dulu cuma
kami kini sudah clash..
hubungan pun dah berakhir..
tinggi si A,  hampir sama tinggi aku, cuma dia rendah sikit.
kulit nya putih, rambutnya coklat.
jarak umo aku ngan si A, ada 3 tahun beza,
si A lebih berumur lagi berbanding aku,
so, no wonder dia cepat matang dari aku.

suma itu gara-gara salah aku..
si A mengatakan bahawa dia mulai membenci aku
kerana sikap aku yang melampau.
memang wajar jika Si A brkata sedemikian..
aku terlampau kejam untuk Si A...
lalu aku membuat keputusan utk menjauhkan diri dari 
si A.
hatiku masih cinta, tapi apa boleh buat,
aku memang salah, dan kesalahan aku tak dapat diterima.

tidak lama, beberapa hari kemudian, aku
mulai merindui si dia..
memang ku akui, aku dah bergaul ngan ramai perempuan,
tapi tidak sama seperti bila aku ngan si A..

aku cuba menerima hakikat bahawa,
cintaku sudah pergi meninggalkan aku,

aku berchatting la dalam facebook macam biasa..
so, dari situ aku berkenalan la dengan si B.
B ni merupakan pelajar sekolah SMK Oya.
masih berumur 17 tahun..
so kira sendiri la berapa beza umur kami berdua.
tinggi badan si B jauh lebih tinggi dari aku,
berkulit putih. rambutnya hitam.
macam model mula aku tengok..

aku berkenalan dengan dia tidak lama..
tak sampai pun seminggu..

sumanya bermula bila si B ingin mengenaliku scara lebih dalam,
si B memberi no hp kepada ku agar ku bisa
berhubung dengan dia lebih dekat lagi berbanding dalam facebook.
aku pun mulai texting ngn si B.
tu pun sebab aku kesunyian setelah ditinggalkan oleh si A.

sebenarnya tiap-tiap malam aku tunggu message dari si A,
tapi langsung tiada..
so aku mulai berkawan dengan si B macam besa..
then pada suatu ketika,
si B mengatakan bahawa dia ingin berjumpa dengan ku,
aku tidak menolak, aku akan keluar utk menemani nya 
bila dia datang Mukah. lagipun dia kan gurl, bukan pandai jaga diri,
dan dia juga ada urusan nak dibuat bila dah berada di Mukah..

pada hari tersebut,
kami berdua dok makan-makan kat medan,
then aku bawa dia jalan-jalan naik moto,
aku juga dah berjanji utk menghantarnya pulang Oya,
disebabkan kebanyakkan Van dh bercuti pada hari itu..

bila aku hantar dia pulang, aku dijemput
makan dirumah dia.
mula-mula memang malu la, baru kenal
terus nak masuk rumah,
ntah macam mana dia boleh suka kt aku..

selepas hari itu,
Si B mulai bersikap pelik dgnku,
si B ckp dia rindukan aku,
dia sygkan aku,
tapi 
aku buat derk jer...
mana la tau dia skadar bergurau jer....

bila malam tadi. (03/05/2012)
si B meluahkan perasaan nya padaku,
aku terkejut la jgk sbb
selama ni dia pernah ungkapkan bahawa
dia sudah menyayangi seorang lelaki,
so aku x da la expect apa2...
duhal aku la lelaki yang nya maksudkan..
clue yg dia bagi x jelas..

aku pun berfikir panjang dibuatnya..
adakah aku perlu mengajak nya jadi pacarku,
ermmmm..

ku tanya berkali-kali, adakah dia pasti,
dia juga menyatakan bahawa dia 
memang benar ingin bersama ku,

aku kemudian, 
menjadikan dia kekasih hatiku...

dalam masa yang sama,
tiba-tiba aku terima message dari si A.
yang menyatakan bahawa dia amat merindui aku..
dan bila ku tanya dia, still love me..
dia pula menjawab, dia still loving me..
dan dia ingin aku kembali,
asalkan aku berubah ke arah lebih baik.

aku terdiam tiba-tiba..
i'm so stupid...
aku dah buat silap dalam hidupku..
aku berterus terang dengan si A bahawa
aku sudah berpunya, sememangnya aku tahu
dia mulai cemburu..

aku pun x tahu nak buat apa..
si A pun dah berserah.. rela nak mengundurkan diri..
aku cintakan si A, dan aku sayangkan si B...

aku nak pilih dua-dua, bukan dapat pun.
aku x nak la salah sorg dari mereka terluka..
aku akan cari jalan yang terbaik utk
menyelesaikan masalah ini.. 

aku tengah buntu ni..
ini la akibat bila aku terlampau peramah,
hati orang bukan boleh kawal..
orang dengar suara dan lihat wajah dah boleh jatuh cinta kat aku..

ada persamaan antara mereka berdua,
mereka mencintai aku, cinta pandang pertama..








No comments:

Post a Comment