Thursday, April 25, 2013

Kemalangan Jentera Kesayangan ku....

ni la rupa moto kesayangan ku bila first time eksiden teruk...
sayu hati ku memandangnya...

side mirror pecah, headlight tertanggal, handle patah, headlight bengkok.


member tolong repair moto setelah berjaya dibawa pulang...
ditukar handle ke handle spare...

banyak kena buka bila nak ubat moto kesayanganku tok..

anyway, alhamdulillah, aku masih selamat lagi
tanpa ada cedera parah yang dialami...
cuma sedikit lebam di lutut, luka di pipi, dan luka di bebola kaki...
ni semua gara-gara tayar licin...
motosikal terbang melayang melanggar penghadang jalan raya...
kejadian berlaku kira-kira pukul 3.43pm...

#. just aku nak nasihatkan, jangan bawak terlampau laju..
nanti hilang kawalan susah kita nak ramal apa
yang bakal berlaku selepas itu...
mulai saat itu, aku lebih berhati-hati....

Monday, January 28, 2013

Tahun Baru AZam Baru

Tahun baru dengan AZam Yang BarU.....
semoga semua yang berlaku tahun lepas,
yang baik kita jadikan sebagai teladan,
yang buruk kita jadikan sebagai pengajaran...

jangan lupa,
rezeki masing-masing memang dah tertulis...
x pa.. kalau bersusah dulu, jangan sesekali,
sebab mana tahu, one day rezeki jadi murah...
dapat keja baik.....

ZA pun dah tukar Azam....
tahun ni, ZA nak jaga tingkah laku...
tak nak macam dulu dah....
asyik bergelumang dengan perempuan je keja....

sekarang, ZA nak setia pada sorang wanita sahaja....
x jugak guna kalau banyak awek tapi x bahagia...
dulu ramai kawan je, bukan awek pun...
orang lain je dok suka2 tuduh ZA ni seorang playBoY...

ZA dok suka clubbINg la... ini la... itu la....
malah orang cakap awek ZA ni mana-mana boleh jumpa....
ZA just mampu berkata "Ya Allah, ampunkan lah
dosa-dosa insan yg memfitnah diri yang lemah ini.. berikanlah
cahaya hidayah agar mereka dapat menyedari kesilapan mereka.."

hope tahun ni, x da lagi kes-kes seperti itu berlaku lagi....
lagi 1, ZA sekarang dah lebih menjurus kepada MOTorsikal BerKUasA TingGI.....
Minat YANg MEndalaM seJaK dARI kecil lagi dah....
dah berumur, hope dapat memiliki sebuah dah cukup memadai....

ZA sekarang masih lagi dalam proses pembelajaran...
sambung Bachelor of Science Plantation Technology and Management....
memang jangka masa agak panjang, tapi berbaloi
utk masa depan ZA...
Alhamdulillah, ZA akan lebih fokus dalam study.....
utk mencapai Cita-cita ZA dan juga membuat
kedua Ibu Bapa ZA bangga dengan
pencapaian ZA... yang telah berjaya dalam hidup...

insyallah... ZA akan ubah sikap kepada yang lebih baik...
mungkin orang fikir ZA ni seorang yang kasar,
sebab perwatakan dan bahasa yang kasar sering digunakan...
memang semua manusia xkan lari dari kesilapan...

Thanks kepada yang still sudi view and Baca Blog ZA...
anyway, i need to go...
ASSalamualaiKUM.... Selamat membaca...



Saturday, June 23, 2012

hidupku lebih bermakna bersama motorsikal aku.


posture still salah lagi.. kantoi2...


buat persediaan sebelum bertolak konvoi.. 



jom kita jalan-jalan...

Monday, June 18, 2012

Zainur asyraf bersama motor barunya...

Ini la aku setelah memiliki sebuah moto idaman...
haha... agak lalai bila selalu sangat ngan moto....

besa la kan.. orang muda...
jiwa pun still nak enjoy....

motor idaman aku,

FZ150i

akhirnya aku miliki...
seronok bila bawa laju2...
even kalau park mana2 tempat,
kompom moto aku jadi perhatian...

hahaha.. (berlagak sungguh aku ni..)
tak baik berlagak...

ini je la moto yang termampu buat masa sekarang ni..
maklum la.. aku bukan ada keja pun...


ehe.... kontro macho sikit...


rest for a while after a long journey..



motor pun pandai posing yea..


TEruja Sungguh AKu..




QSW6037


Depan rumah before bertolak.


nanti kalau dah keje tetap, insyallah aku akan beli motor
yang lebih besar lagi...

besa la kan.. setiap laki ada minat masing2...

Tuesday, May 29, 2012

Sayang Sayang By Zainur Asyraf

video


sorry yea... lagu x clear... video pn x brapa...
hahaha..
guna hp je ambik video...
nak test2 je sbnrnya..
practice make perfect kata orang..

aku still banyak kelemahan lagi..
so, 
insyallah aku akn cuba memperbaikinya nanti.

Saturday, May 26, 2012

Mimpi yang menakutkan...


huhuh..
so creepy nightmare...


tiba2 aku muncul disebuah tempat yang aku langsung x tahu..


aku berjalan dalam kabus pagi yg masih gelap,
aku mencari mana hala tuju aku..
aku jalan n jalan..
pas tu,
aku trjumpa yg mayat,
agak mengejutkn..
mayat tanpa kepala, kaki sblah tiada,
badan hampir trputus dua,
aku beranikn diri,
aku dekati mayat itu, dan mengangkatnya utk mengenal pasti,
tiba-tiba, aku tergamam melihat rupa mayat itu..


aku terus terbangun....
alhamdulillah ku ucapkan pada diri...


kerana dalam mimpi sebentar tadi,
mayat yang ku jumpa adalah mayat aku sendiri..
jam tangan, saiz badan... 
i thought i was already dead...
aku tengok jam baru menunjukkn pukul 1.45am..


kemudian aku sambung tido balik.
tiba-tiba aku bermimpi lagi...


aku tiba disebuah tempat kesorangan,
di situ aku lihat, ada la macam tempat pembinaan..
aku tengok sana sini..
heran sebab langsung tiada orang..


then, aku terkejut melihat, ada sesuatu yang menuju kearahku dari jauh,
aku pun heran.. kelihatan seperti manusia cuma caranya berjalan agak pelik..
bila aku perhatikan betul2,
rupa-rupanya mereka adalah hantu,
aku lihat ada yang berjalan tapi kepalanya pecah,
ada yg terbang tanpa badan.
ada yang tembus anak panas pada kepalanya,
ada yang patah kaki,
rupa2 mereka yang amat menakutkan..


aku lihat ada serigala warna hitam sedang berlari ke arahku,


aku cuba melarikan diri,
aku sembunyikan diri di dalam suatu tempat, seperti library,
aku berjalan2 dicelah-celah rak buku,
tanpa ku sedar ada serigala dah berada didepanku,
aku telah diterkam oleh serigala itu, aku cuba melawan,
aku pukul serigala itu menggunakan kayu yg ku capai di sekitar aku,


aku berjaya meloloskan diri dari serigala itu,
tapi kemudian,
aku berhadapan pula dengan hantu-hantu yang masih menuju ke arah aku,
aku cuba melawan, tapi tiada guna,
aku pukul pun, bukan dapat apa2kan hantu itu..
slpas itu,
aku tiba-tiba kaku dan terjatuh,
aku telah dikelilingi mereka,
aku lihat mereka menggigit2 badanku,
memang terasa tajamnya..
bila lama2 aku rasa leher aku macam geli semacam jak,
walaupun ada rasa sakit2,


then aku terus terbangun..
melihat si kucing nak aku dua ekor berbaring atas badan aku,
apa lagi, aku terus alihkan mereka berdua,
haha.. badan ku berpeluh2...


huhu.. 

Thursday, May 24, 2012

Alhamdulillah Lyrics




Dian Sastro:
Disaat waktu berhenti... kosong
Dimensi membutakan mata, memekakkan telinga
Lalu diri menjadi hampa
Saat paradigma dunia tidak lagi digunakan untuk menerka*
Sadarku akan hadirmu, mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Malique:
Merenungi luar jendela, mengagumi kebesaran yang Maha Esa
Ku menilai kehidupan dari sudut berbeza
Tak memadai hanya kecapi rasa selesa
Maukan harta yang mampu beli 1 semesta
Berpesta ke pagi botol bergelimpangan
Kekasih muda bukan setakat berpegang tangan
Harta dan jamuan nafsu tidak berkekalan
Bila menjelang tua bukan itu jadi bekalan
Dan jangan puisi ini disalah tafsir pula
Bukan berkhutbah cuma betuli diri jua
Ingin hidup sempurna aset nilai berjuta,
Saling tukar wanita, senyum dan mati tua
Bakat dikurnia jangan disalah guna
Jangan kufur nikmat yang diberi percuma
Guna kelebihan untuk hikmah bersama
Jagalah nama hidup penuh pementasan dan drama
Ada berisi ada yang kurus, ada melencong ada yang lurus bukan semuanya tulus
Ada sempuna ada kurang upaya ada yang jadi buta hanya bila sudah kaya
Sebesar rumah bermula dengan sekecil bata, boleh hilang dalam sekelip mata
Ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semua yang kaya atau besar
Tetap Allahuakbar!
Joe Flizzow:
Jadikanlah ku tentera Fisabilillah yang tertera di kalimah harap memanduilah
Entah apabila persimpangan tiba, hidup penuh dengan rintangan harus kuhadapinya
Harapku tidak lupa diri bila gembira, dan cuma mula mencari kau disaat hiba
Ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
Tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
Teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
Oh, Sentiasa legar diminda, dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya
Ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posisi juga posesi
Sementara ini cuma hanya puisi, nukilan tulisan dan bisikan isi hati
Mencari ketenangan, menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
Alhamdulillah atas kurniaan rezeki, moga tidak leka dalam perjalanan ini
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Ahli Fiqir:
Aku yang memandang di dalam lubuk hati, mencari-cari zat rahsia yang katanya tersembunyi
Aku yang melihat alam meliputi wujud menyertai lalu ku pindahkan alam ke dalam mata hati
Aku hakiki, aku mengerti segala yang terjadi di langit dan di bumi
Gunanya tiada fantasi, pelik dan benar, qada' dan qadar kau berilah ku kekuatan
Agar dapat ku hindarkan segala kesesatan
Usah kau biar nafsuku terliur dari pandangan majazi ini,
Aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui
Moga cahaya lelapku tak membutakan mataku, semoga segala puji tak ku meninggi diri
Moga segala janji dapat juga ku penuhi, moga dapatku hadapi tikaman dari belakang
Lidah setajam pisau, ku tidak akan risau dengan cabaran, dugaan sepanjang perjalanan
Ku pasrah ku akur 7, 8, 6 Alhamdulillah Syukur...
Yassin:
Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)
Laihi ya ruhi yadada ya laihi
Yalaihi ya yaruhi ya yadada yalaihi...
Dian Sastro:
Sujudku pun takkan memuaskan inginku
'Tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
Adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
Untuk nama, harta dan keluarga yang mencinta
Dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
Alhamdulillah pilihan dan kesempatan
Yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
Semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...