Monday, May 14, 2012

kerana aku lelaki

orang cakap aku ni suka tukar-tukar awek,
ada jugak aku cakap aku ni kaki cluBBing...
aku ni kaki  botol la....zainur asyraf playboy la...


aku walaupun tak buat suma tu,
tapi aku tak jugak suka kalau dituduh macam-macam..
aku ada maruah diri jugak..
tolong hormat la kat aku,
bila aku ada pasangan, macam-macam cara orang buat
agar hubungan aku putus,
bila dah putus, ramai pihak akan gembira,
macam-macam fitnah yang ditabur atas nama aku,


aku tak tahu sama ada korang yang buat cerita tu,
kompom bagus ke..?? kompom masuk syurga ka..??


sekali korang buat cerita macam-macam kat aku,
pintu syurga pun korang xkan dapat tengok...


tak baik mengata orang ja keja...
macam la bagus sangat...


jika kita menutup keaiban orang,
insyallah,
Allah akan tutup keaiban kita di akhirat kelak....


jahat mana pun aku, buruk mana pun aku,
aku dah berjanji pada diri,
aku akan merubah diri ke arah lebih baik...
tak peduli la apa yang orang akan cakap..
yang penting aku tahu,
Allah sentiasa ada disisiku....


aku takkan doakan benda yang tak baik berlaku pada korang,
cuma aku doakan agar diampunkan dosa korang yang dah buat salah kat aku,


kerana aku lelaki, macam-macam dugaan yang aku lalui,
tapi aku masih kuat berdiri,


alhamdulillah, kini aku dapat mengatasi masalah-masalah yang aku miliki,
even,
secara diam-diam aku ada menjaga hati seorang gadis,
cuma identitinya akan dirahsiakan....


aku tak nak la orang tahu, biar jadi rahsia...
tapi kata orang,
macam mana sembunyi pun, lama-lama nanti terbongkar jugak...


memang pun dah banyak orang tahu siapa gadis itu..
si gadis masih belajar kt SMK Oya...
dah banyak orang cakap pasal aku dan dia,
hurmmm..


yang penting aku x ngaco hidup orang...
aku diam tak bermakna aku takut,
aku x nak terjadinya pergaduhan...

No comments:

Post a Comment