Thursday, September 15, 2011

selamAT hari RayA

haha..
sorry k dulu aku x da idea g nk post.. 


  ini la aku versi beraya
aku akn ceritakn tentang aku time raya..
haha... peristiwa yg agak mnyeronokkn...
aku beraya dimukah bersama kluarga yg tercinta..
bila aku brada dimukah, aku mmg x duduk diam ja kt mukah..
aku asyik jalan2 ja keja.. boring bha dok kt umah..
bukn ada apa2 pn kt umah aku tu..
aku bukan ank org kaya pn..
bila aku nk main game,
kt kolej dulu dh puas aku main game.
tp kdg2 aku main game brsama adik laki aku..
bila aku nk tngok movie,
aku x tahu nk tngk movie apa.
nk tngok tv, kt tv x tau cita apa yg best.
astro asyik ulang2 cita ja..
drpd mcm tu so aku jln la..
pegi pasar la... kdg2 aku beli brg..
mkn angin kt mukah bukn selalu.
skip suma tu.. let's me tell u all what have i done during this raya..
raya ni agak mnyeronokkn n ada jgk yg mnyedihkn...
yg mnyedihkn aku x dpt braya lebih lama bersama kluarga aku..
yg mnyeronokkn aku luangkn ms aku spenuhnya utk suma ahli kluarga aku...
time raya pertama aku n abg2 aku konvoi guna scooter...
 dr mukah ke dalat.. prjalann yg agak jauh..
        ini la scooter kami org adik bradik.. yg blkg sali aku pakai
2 yg depan tu, suma abg2 aku pakai.. hehe.
ni la moto abg aku
from side view
simple but nice
pas tu aku konvoi lagi pegi ke matu, daro, igan, senau serta oya....
mmg penat coz bawa moto ja..
tapi pnglmn bw moto jarak jauh agak baru utk aku..
hehe... suma ke4-4 org laki kt umah jln suma.. hehe..
kami pulang dlm kol 10pm mcm tu.. smpai umah dlm pukul 11..
fuh... pas ja pulang, trus mandik. then suma alu tido..
esok pagi baru bgn.. pas tu jln lagi.. but kali tu adik x join..
sbb nk main game kt umah.. so aku apa lagi, aku jln la ngn abg aku..
slagi ada masa, slagi itu kta braya kn...
      aku pinjam moto abg aku utk brgmbr.. hehe.. moto pujaan ramai..
aku tngh atur spec aku before aku brtolak pegi matu
ni la moto yg aku pakai
full layout of scooter
stop kt dlm ferry..
aku jalan ngn abg aku. tu kt blkg tu ada abg aku.
tak sabar menanti utk pergi konvoi
abg aku tu gangster sikit... mmg kaki pukul...
bila aku kuar ngn nya, agak ramai geng2 moto yg ikut kmi..
abg aku ibarat ketua, apa2 hal, msti dia didahulukn..
bila ada kes apa2, abg aku yg akan turun padang..
abg aku mmpunyai cawangan di mukah,di dalat, di oya,
di senau serta di igan...
sbb tu bila kt mukah, abg aku popular lagi brbanding aku..
ckup dikenali dgn pnggilan "Jai".
tapi kn...
jahat2 mana pn abg aku tu..
abg aku tu paling baik kt adik...
bila aku pulang, dia msti ada bagi baju kt aku..
kdg2 klu aku and adik aku x makan,
abg aku belikn burger.. klu x pn abg aku masak utk kami..
bila dia bawa adik kuar, mmg dia yg akn tnggung adik2 dia..
dia x kn senang duduk bila dia tngk adik2 dia susah..
time aku brgaduh ngn adik aku tu..
mak aku ckp dah gik.. dh gik.. x jgk kami dngr..
masih jgk nk gaduh.. pas tu abg aku pn ckp kt aku..
dia cuba pujuk aku agar jgn gaduh ngn adik...
mklum la.. adik aku tu keras kepala sikit..
pas tu mak aku ckp, jahat2 abg korg ni, dia dngr ckp mak..
pas tu brakhir la saatku dimukah..
sedih jgk aku mninggalkn kluarga aku...
mmg x nk aku pulg if aku dpt x pulg.
tapi..
dh nama bljr kn.. trpaksa la kn....
bila dlm airport, masih blh tatap muka ibu n bapa aku serta ank saudara aku...
bila dh dlm flight, aku cuma dpt lihat sikit ja..aku mulai sebak.....
bila flight dh brtolak, airmata aku mngalir..
adoh2. dh la awek kt blkg aku.. kt tepi aku pn ada..
x pa la. nasib aku cover pakai spec..
tapi air mata yg mnitis aku x dpt nk cover la..
dah on the way pegi kuching (dalam flight )
  rasa akn mrindukn mukah and kpg halaman..
                                         
aku rindukan semua..

No comments:

Post a Comment